søndag den 25. maj 2014

Foccasia brød

Igår havde vi arbejdsdag og grillaften i børnehaven, jeg var heldig og komme på madholdet 😄
Da vi gjorde klar til aftensmaden kunne vi se at der manglede brød til al grillmaden. Så der blev hurtigt bikset sammen til et foccasia brød, et kæmpe hit som altid 👍
Her er opskriften, så det passer med en stor bradepande :

Ingredienser:
1 pk gær
1 L lunken vand
1,3 kg hvedemel - gerne pizzamel men ikke nødvendigt 
2,5 spsk groft salt

'Topping':
1 del god olie, evt olivenolie
3 stilke rosmarin som hakkes fint
2 spsk groft salt eller flage salt
Evt halverede cherrytomater 

Opløs gæren i vandet, resten tilsættes og det æltes godt igennem - gerne i 10-15 minutter.
Sættes til hævning i 30 minutter.
Dejen kommes i bradepande med bagepapir, og bredes ud så den er jævnt fordelt.
Efter hæves 30 minutter. Opvarm ovnen til 230 grader.
Olien fordeles ud over dejen, prik huller i dejen med fingrene. Drys salt og rosmarin på.
Prik tomaterne ned i dejen med skæresiden opad.
Bages ved 230 grader i ca 30 - 35 minutter til den er godt gylden.
VELBEKOMME 😄



2 kommentarer:

Christina sagde ...

Dejlig blog du har. Skynder mig, at blive fast læser, så du ikke bliver væk igen :-)
Kh Christina
ps hvis du har lyst, så kig forbi hos mig - jeg har en Give Away som jeg tror lige er noget for dig :-)

A + K = ♥ sagde ...

Lækkert, jeg elsker det også med oregano og oliven i!

- Anne